Oct 28, 2013

HALLOWEEN! (3, 4 and 5 years old)

Halloween is coming! We´ve learnt this song to celebrate it and we love it!


Oct 25, 2013

Oct 15, 2013

Oct 14, 2013

NUMBERS 1-10 SONG (3 years old)

Get ready to sing along with the loveable Charlie and his number friends. Come on everybody to the Number's Party!


Oct 11, 2013

5 SENSES. HEARING. GAME (4 years old)

With our ears we...HEAR!
Dawa is in his studio. Boowa and Kwala can hear him playing music, but they don't know which instruments. Can you tell them ?


REVISION "A" (phonics, 5 years old)

Practise this new sound by listening and singing this song


Oct 10, 2013

5 SENSES. SIGHT. STORY (4 years old)

With our eyes we...SEE! We know this story by heart, so we can read it to our families.

Open, shut them SONG (3 years old)

This version of "Open Shut Them" is a great kids song for teaching some basic opposites. It's full of easy-to-understand, easy-to-gesture vocabulary.

REVISION "A" (phonics, 5 years old)

Review and practise this new sound, have fun!


Oct 4, 2013

RAINBOW SONG (3 years old)

3 years old kids love this song, we sing it everyday to practise the colours, enjoy!


REVISION "S" (phonics, 5 years old)

Review and practise this new sound, have fun!


NUMBERS 1-20 (4 and 5 years old)

Practise and review the numbers from 1 to 20 with this rap (remember that you can also access to the video by clicking in the label numbers 1-20 )

Oct 3, 2013

REUNIÓN GENERAL 5 AÑOS

Hoy, los familiares y profesoras de l@s alumn@s de cinco años, nos hemos reunido para hablar acerca de los contenidos que trabajaremos a lo largo de este curso. Cómo recordatorio de esta reunión y para aquellos que no hayáis podido asistir, aquí os dejo esta entrada sobre la reunión.
Este año, en el área de inglés, el objetivo principal es la iniciación y el desarrollo precoz de la lecto-escritura en inglés. La metodología para conseguir este objetivo es la llamada synthetic phonics.  Este método pretende ayudar a l@s niño@s a aprender a pronunciar los sonidos de manera adecuada a través de una práctica continuada y sistemática. 
Iremos aprendiendo uno o dos sonidos semanalmente en clase. Desde casa, podéis reforzar estos contenidos viendo los vídeos, cantando las canciones o realizando las actividades que iré subiendo al blog. IMPORTANTE: en este método la organización de los fonemas que vamos aprendiendo es clave. No avancéis por vuestra cuenta con nuevos sonidos, trabajad aquellos que vayamos aprendiendo en clase, a veces, menos es más.
Muchas gracias por vuestra colaboración e interés. Podéis comentar las entradas sin necesidad de registraros seleccionando la opción comment as: anonimous, en caso de que tengáis alguna duda o sugerencia. 
Un saludo, María.